Reno ♥

För att ni ska hänga med i bloggen så ska jag ju skriva om speciella ponnysar som jag alltid kommer älska ♥
Jag hade letat efter en medryttarhäst ganska länge, hade provridit 2 olika hästar.. Sen läste jag en annons om olika hästar, åkte dit och hälsade på alla och pratade. Bokade provridning och en vecka senare skulle jag provrida den söta fuxen i hagen som jag tyckte var så söt! Jag kunde skritta och trava för galoppera ville han inte. Det var ändå något som jag fastnade för så jag började rida den busiga hästen! Jag red honom två gånger i veckan, ute och lektion mest. Red både i hagen och i paddocken. Det gick väl inte speciellt bra men jag kunde faktiskt galoppera och sen gå in på en volt och fortfarande galoppera. Jättestort tänker ni men faktiskt, från att inte galoppera ett steg till att någon vecka senare galoppera hur lätt som helst.. Sen började vi smått hoppa i hoppgruppen på torsdagar. Det var helt underbart.. Sen red jag honom barbacka hela december.. Den sista gången i december red vi barbacka i hagen i grimma och grimskaft.. Vi tog några skutt också.. I januari red jag bara 4 gånger typ och sen den 29 januari var det sista gången jag red honom som medryttare.. Jag kan säga så här..
Att säga att jag skulle sluta är det sämsta beslut jag gjort i mitt liv. Jag saknade honom så enormt, och jag saknar honom än.. Min finfinfina prins ♥
provridningen
sista gången
Reno, saknaden efter dig är obeskrivlig .. Jag undrar om du tittar ner på mig?
Oavsett så älskar jag dig för den du är ♥
sjunde juli nittonhundranittofem - andra augusti tvåtusen tio
Vila i frid ♥
Vi ses snart gubben, saknar dig mest av allt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0