min häst e bäst <3

Sitter iallfall hemma hos Amanda just nu och vi eller snarare amanda kolla på tv (: Jag ville blogga!
Hmm.. Kom hem vid typ halv tio och ja då åt vi tacos, mums! Sen satte vi oss vid datan och kollade på bilder, ja det ville jag göra :D Jag kanske ska köpa amandas tele objektiv :D :D :D Jag behöver liksom ett?
Menmenmnemnem...... JAG är trött? ;o

Dressyrkursen;
Skrittade fram runt jordhögarna och hon var lite pigg och framåt men lyssnade bra ändå. Var lite spänd när vi skrittade fram och ville inte riktigt vara fokuserad. Men sen när vi började "rida" ordentligt så lyssnade hon bättre men ville inte riktigt lyssna i övergångarna. Sen övade vi vidare på sidvärtsrörelse, skänkelvikning i "trappa". Hon flyttade ett tag riktigt bra (y) Jobbade faktiskt helt okej idag, tuggade på bettet och accepterade det bättre. I skritten så trampade hon på bra och i traven vill hon väl springa lite men lyssnade ändå. Hon ville såklart springa in i galoppen men fick till några riktigt fina galoppfattningar och då ville hon fortsätta galoppera utan att jag behövde knacka på lite.. Hon har mjuknat lite lite lite sen i tisdags men hon behöver fortfarande stöd i ytter men när verkligen ger det så drar hon tyglarna ur handen på en typ. Så ja.. Sista ridpasset på verona 2010! :(
Duktig var besta hesten iallafall ♥

Daylight:
Ledde henne ner till ridhuset när jag fixat henne och så, hon var pigg som bara den! När jag satt upp började jag med att skritta fram henne och hon var upersuperdupernuperluper pigg... Började med att rida på en volt och flytta bakbenen i skänkelvikning, vilket hon var ganska bra på. Fast hon ville fortsätta flytta när det var "slut" och när vi skulle börja igen ville hon inte första steget.. Red sen runt på en fyrkant för att flytta ordentligt så hon bara vände på sig själv och det var hon ganska bra på ibland fast jag failade... Red sen lite i trav och såklart ska hon fjanta sig och vara rädd för speglarna och ja. Sen vart hon rädd för Fabian och hoppade upp i luften ett par gånger. Sen skulle jag trava fort på ganska långa tyglar... HAHA.. Sprang gjorde hon, skyggade för allt gjorde hon också och föll in i galopp också.. Hmm? Pigg? JA. Men sen så travade jag ett halvt varv och skrittade några steg och då hoppade amanda upp. Kändes inte helt säkert för hon hoppade åt sidan var och varannat steg och ah så jag lät amanda hoppa upp och galoppera lite eftersom jag inte bara vill galoppera så mycket nu första gången jag rider henne. Ja, eller mer ordentligt på mer än 2 månader? Men sen så red Amanda och sen hoppade jag upp igen. Pigg var hon fortfarande men hon lyssnade superbra. Satt ner i traven med lite halvlånga tyglar för att öka och minska med sitsen vilket hon lyssnade på! Duktig (a) Sen tog jag en galopp och då bröt hon av efter ett tag så jag fick göra om för att göra en bättre avsaktning och då gick det väl lite bättre? Men men, såg lite bättre ut på bild än vad det kändes.. Duktig var hesten iallafalll ♥

:)

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0