Kadriljuppvisning

Dagen började med att mitt alarm skrek på mig vid åtta så då vaknade jag till lite. Sen snoozade jag till kanske kvart i nio. Gick upp medans fina Fanny låg kvar och sov, sötisen.. Satte på datan och då flög hon upp ^^ Kollade igenom alla biebernovellsbloggarna och bloggade på min gamla blogg. Skrev om dagen hos Skráma igår.. Sen runt elva kom Fannys pappa och då åkte vi till Stan, gick in på någon affär som skulle ha rea på hästsaker. Modern Horse tror jag det hette. Fanns bara hästsaker och typ en mössa? Så både Fanny och jag köpte ett rött hoppspö. Sen åkte vi igenom stan till Hästbiten där Fanny köpte ett kingsland pannband för typ 300. Jag såg tränset som jag hittade på horse show. Kostar runt 800 - 1000 i affär och på horse show var billagaste 400. Ångrar att jag inte köpte det!
Efter vi handlat åkte vi iallafall mot Skutan och på vägen köpte vi en cheeseburgare på donken. Sen åkte vi till skutan, åt och så! Sen släppte dom in Verona så jag gosade lite med underbaringen ♥ Borstade henne för kadriljen och så! Klockan var snabb så efter ett tag var det dags för att hoppa upp och rida fram. Skrittade och travade i max 20 minuter. Hon var pigg, fin och lyssnade lite till och från. I övergångarna skritt - trav lyssnade hon riktigt bra men skritt eller trav till halt var absolut förbjudet för henne. Då trampade hon runt på stället och bytte håll! Oj.. Men vi red sen igenom programmet och red sen upp till stallet, när voltigegruppen var klar red vi ner och började. Hon var riktigt fin och jobbade faktiskt ganska bra till och från! Kändes bra. Hon lyssnade hela tiden på programmet utan i halterna då hon skulle både backa och gå åt sidan och byta håll ... Men hästen gör aldrig fel, det är ryttarna som är fel.
Söta Johanna fotade och min syster gjorde också det men hon är dum och skickar dom inte :( :(
Sen var det ju lottdragning, jag hade lott 84 bla och så skulle jag välja pris, fick välja mellan någon tvätthandske, såpbubblor, parably och en julgran.. Jo jag valde en julgran, min egna lilla julgran ♥ Så jag fick sitta trängas med den i bilen på hemvägen, men det var ju min ♥
Framridningen:
Uppvisningen:

(verona, jag och våra "partners" jejje och aurora)

Tack för en toppendag tjejer!
Älskar er alla ♥

Kommentarer
Postat av: Emma Csendes

Svar: Okej, länka mig så fixar jag :)

2010-12-12 @ 21:51:54
URL: http://pijano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0